Goud van oud: Gyroskruidenmix zelf maken

Via de bezoekersaantallen op mijn blog kan ik zien dat de zelfgemaakte kruidenmixen veel belangstelling hebben. Logisch, want zelf kruiden maken is veel leuker dan kruidenmixen kant-en-klaar kopen.
Voor gyroskruiden die je in de winkel koopt geldt overigens hetzelfde als voor veel andere kruidenmixen, ze bestaan voor een groot deel uit zout en soms zelf allerlei onnodige smaakversterkers en toevoegingen.

Om het de bezoekers van mijn blog wat makkelijker te maken, heb ik nu een menu-item gemaakt waar je Ɣlle kruidenmixen die op mijn blog staan bij elkaar kunt terugvinden.
Klik HIER om ze allemaal te zien.


Ingrediƫnten van Gyroskruiden:

1 tl paprikapoeder
1 tl gemalen komijn
1 tl knoflookpoeder
¼ tl uienpoeder
¼ tl zwarte peper
½ tl gemalen kaneel
1 tl gemalen korianderzaad
2 tl gedroogde tijm
2 tl gedroogde oregano
1 tl gedroogde peterselie
1 tl gedroogde chilipoeder


Bereiding:

Meng voor een kilo gyros 2 el kruidenmix met 2 el olijfolie. Marineer hiermee het in reepjes gesneden varkens- of lamsvlees. Laat dit (liefst enkele uren) intrekken.
Bak het vlees op hoog vuur rondom bruin.
Tip: Lekker met een salade en tzatziki of knoflooksaus.

Het koolhydraatarme pitabroodje dat je op de foto ziet kocht ik bij Dieetwebshop.nl. Het zijn grote pitabroodjes (57 gram) die 9 gram koolhydraten per stuk bevatten. Ik vind het (bij uitzondering) een leuke en lekkere aanvulling van mijn koolhydratenuur. Ik vries de overgebleven broodjes in en gebruik er af en toe eentje.

Reacties

  1. Dank je wel voor het kruiden recept ga ik zeker een keer maken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je voor het kruiden mengsel.
    lijkt me lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten